۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
کد خبر: 378008

خسرو معتضد

نام مد یران ۸۷ میلیونی را اعلام کنید !

من به خبرها، مطالب و شایعاتی که د ر شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی یا فضای مجازی نشر می‌یابد ، چند ان باورمند نیستم و بسیاری از آن‌ها را ترهات و مهملات می‌انگارم و بعضی را هم جنگ نرم بیگانگان علیه کشورمان!
اما د و سه شب پیش د ر یکی از برنامه‌های خبری تلویزیون خود مان د ید م یک فیش حقوقی را نشان د اد که یکی از مد یران بیمه مرکزی 87 میلیون تومان برای خود حقوق و مزایا و اضافه کار نوشته است. گویند ه تلویزیون تعجب می‌کرد ، مگر یک مد یر چه اختراع و اکتشافی می‌کند که حقوق 87 کارگر را به او می‌د هند (د ر حقیقت خود ش برای خود ش چنین حقوقی تعیین می‌کند !) این آد م‌ها خیال می‌کنند کارگرها باید جان بکنند که امثال این آقا میلیارد ر شوند .
87 میلیون برای چی؟ آقای احمد توکلی، وکیل مجلس هم بتازگی گفته بود ، د ید ه یکی از کارمند ان د ولت ماهانه 37 میلیون تومان برای خود حقوق و مزایا و اضافه کار نوشته است. به او تذکر د اد ه، او هم خواهش کرد ه موضوع را د ر مجلس مطرح نکند . گویند ه می‌گفت، وام‌های کلان 500 و 400 میلیونی هم، این نازک نارنجی د رد انه د ریافت می‌کند .
من نمی‌د انم مگر کشور حساب و کتاب، اد اره کل بازرسی و مالی ند ارد ؟ از زمان مشروطه حقوق کارمند ان د ولت ضابطه‌مند شد . د کتر میلسپو آمریکایی که د ر سال 1301 هـ.ش د ر وزارت مالیه استخد ام شد ، یک فهرست د قیق و منظم بلند بالا برای حقوق کارکنان د ولت تعیین کرد که تمام جزئیات د ر آن آورد ه شد ه بود . پرد اخت‌ها حساب و کتاب د اشت. من کتابی به نام قوانین تقنینیه اد وار اربعه مجلس شورای ملی، از د وره اول تا چهارم تا جوزای سال 1302 هـ.ش را د ر کتابخانه‌ام د ارم. باور کنید برای پرد اخت حقوق مستمری یک کارمند کشوری یا لشکری که حین انجام وظیفه جان خود را از د ست می‌د اد ، د ولت باید ماد ه واحد به مجلس می‌برد ، مجلس باید تصویب می‌کرد ، مثلاً سی یا چهل تومان حقوق مستمری به ورثه فلان کارمند جان از د ست د اد ه پرد اخت شود .
مستشاران خارجی را که استخد ام می‌کرد ند ، مو به مو حقوق و مزایایشان و حق سفرشان و حق مرخصی سالانه‌شان و حق بد ی آب و هوا را د ر بود جه سالانه د ولت می‌نوشتند . یک قران بیشتر نمی‌د اد ند . به یاد د ارم تا حد ود سال 1345 رتبه کارمند ان د ولت حد اکثر 9 بود که نخست وزیران سابق و استاند اران و سفیران براساس این رتبه حقوق می‌گرفتند . عبد الحسین سعود ی انصاری می‌گوید ، پس از سی و چند سال کار د ر وزارت خارجه و بارها تصد ی کارد اری و وزیرمختاری و سفارت، حقوقش 900 تومان بود ه است. مخبرالسلطنه هد ایت که 6 سال نخست وزیر و بارها وزیر بود ه د ر د وران بازنشستگی د ر مطبعه مجلس، گراورسازی را که د ر جوانی د ر آلمان یاد گرفته بود ، انجام می‌د اد و حقوقی برای او تعیین کرد ه بود ند . انصاری می‌نویسد ، می‌رفته د ر د انشگاه ملی د رس زبان می‌د اد ه تا زند گی‌اش بگذرد .
حقوق یک سرهنگ ارتش تا سال 1333، 600 تومان، بله ششصد تومان بود که وقتی سازمان نظامی حزب تود ه کشف شد ، د ولت و ارتش آمد حقوق افسران ارتش را اضافه کرد که فریب وعد ه‌های حزب تود ه را نخورند ؛ ابتد ا 1200، سپس 1800 و بعد 2000 تومان شد .
نخست وزیران ثروتمند ایران که ثروتشان از کشاورزی و ملک د اری بود ، مانند قوام السلطنه و مرحوم د کتر مصد ق، هرگز از خزانه د ولت حقوق نمی‌گرفتند . هر سال به محض اینکه اعلام می‌شود مبلغ د یه د ر سال جد ید این مبلغ اضافه شد ه، فوری بیمه مرکزی نیز به تکاپو افتاد ه نرخ بیمه سالانه خود رو‌ها، بیمه شخص ثالث و هر نوع بیمه‌ای را افزایش می‌د هد .
باور کنید صاحبان خود روهای کهنه وطنی نیز به عذاب آمد ه‌اند . من متوجه شد م این افزایش نرخ بیمه و واد ار کرد ن صاحبان خود روها به مازاد افزایش بیمه و مابه التفاوت به خاطر رفاه مرد م نیست. به خاطر سوز و گد از کوفته برنجی است که ماجرای جالبی د ارد که یک روز د ر آیند ه د ر یکی از مقاله‌ها برایتان خواهم نوشت؛ افزایش بیمه را به مرد م تحمیل می‌کنند که حقوق 87 میلیون تومانی برای خود بنویسند !
سازمان د یگری به نام تأمین اجتماعی هم د ایر است. این سازمان را د ولت ایران د ر سال 1325 تأسیس کرد که د ر برابر تبلیغات وحشتناک و مؤثر حزب تود ه که کارگران را به اعتصاب و انقلاب و شورش د عوت می‌کرد و چاره کار را باریکاد (جنگ خیابانی) و سابوتاژ (خراب کرد ن کارخانه‌ها) می‌د انست، طبقه کارگر با د ریافت حق و حقوق بیشتر، تأمین اجتماعی، حق استفاد ه از پزشک و د ارو و بیمارستان، امید وار شود و تبلیغات حزب تود ه بی‌اثر شود . شما کتاب زند گی قوام السلطنه، زند گی احمد آرامش و زند گی مظفر فیروز را بخوانید ، ببینید این سازمان تأمین اجتماعی و اساساً بیمه چه اهد اف عالی د اشت. حالا عد ه‌ای از افراد خود ی و نورچشمی خیال می‌کنند این میلیارد ها تومانی که از حق بیمه طبقات زحمتکش و کارگران جمع آوری می‌شود ، گنج قارون و ارثیه و ماترک پد ری آن‌هاست. یکی می‌آید چند هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی می‌بخشد . نفر بعد ی می‌آید از شرب الیهود استفاد ه می‌کند 87 میلیون برای خود حقوق و اضافه کار می‌نویسد . خیلی خند ید م از توضیح مسؤول روابط عمومی بیمه مرکزی که تلویزیون از او خواست توضیح بد هد ماجرای این فیش حقوق 87 میلیون تومانی برای یک مد یر چیست؟
آن آقا هم قیافه متفکرانه‌ای به خود گرفت و د ر حالی که تماشاگران منتظر بود ند تذکر بد هد که جریان چی بود ه، گفت: باید د ید چگونه این فیش ساخته و پرد اخته شد ه است (یعنی از اول منکر شد و خواست بگوید ، این فیش ساختگی است، د ر حالی که نبود و آرم و علایم سازمان مربوطه و اسامی کاملاً مشخص بود ).
بعد باز هم برای اینکه مرد م را بچزاند ، گفت: سپس باید د ید این فیش چگونه از سازمان بیمه به بیرون منتقل شد ه است (یعنی اذعان و اعتراف کرد که فیش واقعی بود ه، حالا کارآگاهان باید بیایند تحقیق کنند کد ام شیر پاک خورد ه‌ای این فیش را به بیرون انتقال داده و مایه آبروریزی شد ه است) بعد هم روشن شد ن موضوع را به تحقیقات بیشتر و ان شاءالله روز قیامت محول کرد !
باور کنید ، اگر د ر ژاپن و کره جنوبی کسی بود که 87 میلیون تومان د ر این بی‌پولی کشور برای خود حقوق و مزایا تعیین کند ، خود کشی می‌کرد تا بیشتر خجالت نکشد . آخر انصاف، انسانیت، مروت و عد الت کجا رفته است؟ شما این ستون حرف مرد م قد س را بخوانید . ببینید مرد م به جای ناله و استغاثه خون می‌بارند . رهبر کشور می‌فرمایند ، خود رو خارجی وارد نکنید . می‌روند 120 خود رو برای بالانشینان سفارش می‌د هند . وقتی آیت‌الله خامنه‌ای هشد ار می‌د هند ، بازی «کی بود کی بود من نبود م»آغاز می‌شود . یک سازمان بازرسی با آن عظمت و جلال و شکوه د اریم. چرا این سازمان نمی‌آید بپرسد مد یر یک بیمه چه کار مهمی کرد ه که 87 میلیون تومان حقوق ماهانه می‌گیرد ؟
چرا وزیری که به قول احمد توکلی 14 شرکت د ر تملک د ارد ، همچنان از صند وق د ولت حقوق می‌گیرد ؟ چرا مرد م را بچه تصور می‌کنند و اسباب گول زنک فراهم می‌آورند ؟ این 87 میلیون اگر بابت اختراع، اکتشاف، ابد اع و ابتکاری بود ، جای د ور نمی‌رفت، زشت است حقوق 87 کارگر را به یک نفر عزیز د رد انه بد هند !
*خوانند ه گرامی! لطفاً د ید گاه خود را د رباره این موضوع با پیامک 3000737276 د ر میان بگذارید .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.